Ensam


Känner mig väldigt ensam just nu, kan vara för jag är ensam just nu lol. Nej men vart jag än går så känner jag mig liksom ensam. Vet inte vilka människor som ser mig eller inte ser mig. Jag är så trasig just nu, kan inte ens skriva en text så att jag kan förklara för någon hur jag mår för jag vet inte hur jag mår.
Jag går ständigt runt med rädslan över att Micke ska lämna mig, eller att han ska fatta hur fucked up jag är så att han inte vill ha något med mig att göra liksom. Tillslut kanske jag står här utan någon att vända mig till och då vet jag inte vad som kommer hända. Jag vill inte vara så sjukt beroende av människor att jag inte klarar mig ensam. Åh snart är det äntligen den 15e, då ska jag till unga vuxna i Uppsala och träffa en läkare, ska göra en utredning för borderline och sen ska jag troligtvis börja med kbt. Jag hoppas verkligen saker ändras snart, för jag vill leva ett liv utan självmordstankar, depression och ångest. Jag vill leva livet, för min skull, inte någon annans. 
Publicerat i Personligt
Taggar: depression / suicide / tankar
#1 / / Emelie Nilsson:

Fina bilder! Hoppas verkligen de blir bättre för dig!!

Svar: Tack så jätte mycket!
Emelie ▲ - Hobbyfotograf i Uppsala

#2 / / Sophie:

Är det så illa Emelie så tycker jag att du ska åka till psykakuten och be att få bli inlagd. Är du så deprimerad och självmordsbenägen så är det det fu ska göra, då ber du din mamma köra dig på en gång. Sen är det stor skillnad på att vara deprimerad oxh att vara självmordsbenägen också. Så tänk efter. Stora ord. Men som sagt. Sök hjälp isåfall!! Blir förbannad!

Svar: Jag skrev aldrig i inlägget att jag är självmordsbenägen, jag skrev däremot att jag har självmordstankar. Och det vet även dom på psykakuten för de berättade jag för dom när jag var dit förut. Då fick jag bara tabletter utskrivna sen kunde jag gå (efter att ha suttit i ett väntrum i 6-7 timmar) så jag tänker inte gå dit igen. Dom tar ändå inte de man säger på allvar så fuck dom. Och hur fan kan du bli förbannad på mig? Jag förstår lite varför du blir det men du har ingen rätt att bli det. Jag kan inte rå för att jag mår såhär, och det hjälper ju inte direkt över att alla i min närhet blir förbannad på mig.......
Emelie ▲ - Hobbyfotograf i Uppsala

#3 / / Sophie:

Du skrev ju att det kommer sluta med självmord?! Det måste ju betyda att du är självmordsbenägen?! Eller? Och på psykakuten kräver man hjälp?! Man stannar och slåss för sin hjälp där. Nu ser jag ju att du har ändrat texten i ditt inlägg också. Jag blir orolig måste du ju förstå! Det är därför jag blir arg! Suicida tankar måste man ta på stort allvar! Ta upp det imorgon på ditt möte!!! Lova det!! Tankar under långa perioder som inte behandlas eller tas på allvar leder oftast till handling.. Jag vill bara ditt bästa oxh det vet du!

Svar: Det blev en misstolk där, där av ändring i texten. Ja det är klart jag förstår de, jag har skrivit ner en massor i ett block som jag ska ta upp på mötet imorgon.
Emelie ▲ - Hobbyfotograf i Uppsala